Ponúkame
MENTORING
Mentoring – proces, počas ktorého skúsený učiteľ (mentor) ponúka svoje vedomosti a skúsenosti inému kolegovi s cieľom pomôcť mu zlepšiť svoju pedagogickú prax. Je príležitosťou pre rast a zdokonaľovanie pedagogickej praxe prostredníctvom spolupráce s niekým, kto má bohaté skúsenosti v oblasti vzdelávania.
Mentoring môže:
podporiť profesionálny rozvoj – objaviť nové stratégie, techniky, postupy, ktoré je možné použiť v triede,
zdieľať osvedčené postupy – mentor môže poskytnúť rady a postupy, ktoré mu pomohli v jeho kariére,
pomôcť riešiť výzvy – ak má mentorovaný problémy alebo otázky týkajúce sa výučby alebo riadenia triedy, mentor môže poskytnúť cenný názor a riešenie,
poskytnúť podporu – vytvára priestor na vzájomnú podporu a zdieľanie skúseností s kolegami, čo môže byť veľmi obohacujúce
VZDELÁVANIA
Ako na dobrú hodinu
Ako na dobrú vyučovaciu hodinu?
Meno lektora: Mgr. Andrea Súlovcová
Časový rozsah: 1,5 - 2 hodiny
Cieľová skupina: učitelia ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Chceli by ste sa zlepšiť vo výučbe a urobiť svoje hodiny dynamickejšie a efektívnejšie? Chceli by ste sa dozvedieť, čo nové do vyučovacej hodiny prináša kurikulárna reforma? Záleží Vám na budovaní životných zručností a postojov žiakov? Učíte s presahom cez predmet s pridanou hodnotou do života?
Na našom workshope sa oboznámite s prvkami, ktoré by dobrá vyučovacia hodina rozhodne mala obsahovať. Uvedieme dôvody, prečo je potrebné tieto prvky pri príprave hodiny zohľadniť a ako Vám môžu byť vo vašej praxi nápomocné. Ukážeme Vám spôsoby, ako s nimi zmysluplne narábať v priebehu realizácie celej hodiny. Pomenujeme cesty k vášmu osobnému a profesionálnemu rastu a podpore žiakov.
Očakávané výstupy:
Účastníci sa naučia ako správne štruktúrovať hodinu, stanoviť si SMART ciele, vyberať vhodne aktivity, ako vytvárať priestor pre žiakov na ich realizáciu a rozvoj samostatného myslenia a tvorivého prístupu.
Účastníci si osvoja koncepty reflexie a spätnej väzby.
Získajú tipy, ako budovať životné zručností, postoje a hodnoty žiakov.
Získajú nápady, ako pracovať s chybou, učiť v súvislostiach, klásť zvedavé a otvorené otázky, individualizovať hodinu a hľadať príležitosť na úspech každého žiaka.
Budú motivovaní experimentovať s učebným štýlom a vytvárať bezpečné a podnetné prostredie.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Andrea Súlovcová. V školstve pôsobím od roku 2003. Dejepis, občianska náuka a výtvarné umenie sú moje aprobačné predmety a rovnako záľuby. Študovala som na UKF v Nitre a rozširujúce štúdium som absolvovala na UMB v Banskej Bystrici. Absolvovala som dvojročný vzdelávací program My sme školy, ktoré menia svet realizovaný Inštitútom pre aktívne občianstvo a kurz mentoringu realizovaný Mentóriou. Od roku 2024 pôsobím v RCPU Orava ako mentor.
Čítanie s porozumením
Meno lektora: Mgr. Margita Maslaňáková
Časový rozsah: 4 hodiny
Cieľová skupina: učitelia 1. stupňa ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Dnes už neplatí, že pre vstup do života stačí vedieť čítať a písať. Schopnosť rozumieť textu a pochopiť ho, je pre úspech v živote a v štúdiu nevyhnutná. Od učiteľa sa očakáva, aby u žiakov čo najviac podporil rozvoj zručnosti čítania s porozumením. Workshop má za cieľ ozrejmiť aspekty čitateľskej gramotnosti a ponúknuť inšpiráciu na zavádzanie metód a techník na podporu porozumenia textu.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní vzdelávania budú mať učitelia predstavu ako rozvíjať čitateľskú gramotnosť žiakov. Získajú prehľad o rôznych metódach a technikách pri práci s textom.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Margita Maslaňáková. Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Od roku 2022 pôsobím ako mentorka a lektorka RCPU pre región Orava.
Ako na čítanie
Ako na čítanie - ako získať a vybrať zaujímavé knihy a vytvárať čitateľské sebavedomie
Meno lektora: PaedDr. Stanislava Opátová
Časový rozsah: 2 - 4 hodiny podľa požiadavky aj 8 hodinové (celodenné) vzdelávanie
Cieľová skupina: Hlavne pre učiteľov 1.stupňa a Sj, asistentky, vychovávateľky z ŠKD, ale aj pre všetkých ped. zamestnancov
Anotácia k vzdelávaniu:
Prečo je čítanie dôležité, čo dokáže čítanie 20 minút denne, ako budovať čitateľské sebavedomie u detí, ako vyberať správne knihy, aby sa z detí stali aktívni čitatelia, prečo sa venovať čitateľskej gramotnosti s ohľadom na celoživotné vzdelávanie, aktivity, ktoré môžeme robiť na hodinách, ako získať knihy do triednej knižnice za polovičnú cenu a ako škodia obrazovky... O tomto všetkom sa budeme rozprávať a ukážeme si vyše 50 kníh vhodných pre deti podľa čitateľskej úrovne. (na školy v blízkosti vozím vyše 150 kníh)
Pár slov o lektorovi:
Som učiteľka 1. stupňa na ZŠ s MŠ v Nižnej,venujem sa hlavne propagácii čítania a Hejného matematiky, som absolventka Komenského inštitútu, organizujem letné školy pre učiteľov, bola som v TOP 10 Učiteľ Slovenska, nominovaná na Slovenku roka za vzdelávanie
Ako na matematiku zábavne
Meno lektora: PaedDr. Stanislava Opátová
Časový rozsah: 2 - 4 hodiny
Cieľová skupina: Hlavne pre učiteľov 1.stupňa a matematiky, asistentky, vychovávateľky z ŠKD
Anotácia k vzdelávaniu:
Ukážka množstva pomôcok, ktorými dokážeme urobiť hodiny matematiky zábavné, spestriť precvičovanie počtových výkonov, vnášať prvky konštruktivizmu a budovať životné zručnosti. Učitelia si môžu niektoré vyskúšať, prípadne vyrobiť.
Pár slov o lektorovi:
Som učiteľka 1. stupňa na ZŠ s MŠ v Nižnej, venujem sa hlavne propagácii čítania a Hejného matematiky, som absolventka Komenského inštitútu, organizujem letné školy pre učiteľov, bola som v TOP 10 Učiteľ Slovenska, nominovaná na Slovenku roka za vzdelávanie.
Ako na umelecký zážitok
Ako ponúknuť umelecký zážitok?
Meno lektora: Mgr. Andrea Súlovcová
Časový rozsah: 1,5 - 2 hodiny
Cieľová skupina: učitelia ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Má umenie svoje opodstatnené miesto v školskom vzdelávaní? Chýba Vám v pragmaticky a technický zameranom školstve umelecký zážitok, percepcia a interpretácia diel? Záleží Vám na všeobecnej kultúrnej vzdelanosti žiakov, na kľúčových aspektoch vzdelávania akými sú scitlivovanie a slobodné sebavyjadrenie?
Predstava prázdnych koncertných a výstavných siení v nás môže vzbudzovať obavy. Vizualizácia ako doména súčasného života a zároveň prostriedok vzdelávania nám dávajú nádej. Na našom workshope získate tipy ako účinne zakomponovať umenie do vyučovania, ako ponúknuť umelecký zážitok, ako vyhľadávať umelecké zdroje, ako analyzovať umelecké diela, ako žiakov pripraviť na (prvú ozajstnú) návštevu galérie, divadla, kina, siene..., ako využívať umenie k rozširovaniu rozhľadu žiakov, ako formovať ich estetické cítenie a cibriť vkus.
Očakávané výstupy:
Účastníci sa prostredníctvom praktických ukážok oboznámia s rôznymi zdrojmi umeleckého zážitku a možnosťami ich využitia v školskej praxi.
Získavajú kompetencie porozumenia, reklame, filmu a videu, dizajnu, architektúre; fotografiám, obrazom a objektom.
Osvoja si koncepty a postupy percepcie a interpretácie diel rôznej povahy.
Naučia sa interpretovať estetické javy a pracovať s mimoumeleckým estetičnom.
Osvoja si pojmy krása a gýč, hodnotné umenie a prostoduchá komercia.
Získajú tipy pre tvorivú činnosť žiakov.
Budú motivovaní experimentovať s učebným štýlom a vytvárať podnetné prostredie pre iný spôsob komunikácie a sebavyjadrenie žiakov.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Andrea Súlovcová. V školstve pôsobím od roku 2003. Dejepis, občianska náuka a výtvarné umenie sú moje aprobačné predmety a rovnako záľuby. Študovala som na UKF v Nitre a rozširujúce štúdium som absolvovala na UMB v Banskej Bystrici. Absolvovala som dvojročný vzdelávací program My sme školy, ktoré menia svet realizovaný Inštitútom pre aktívne občianstvo a kurz mentoringu realizovaný Mentóriou. Od roku 2024 pôsobím v RCPU Orava ako mentor.
Charakterové vzdelávanie: vzdelávanie, ktoré presahuje vedomosti
Meno lektora: Mgr. Marta Knižacká
Časový rozsah: 2 – 3 hodiny
Cieľová skupina: učitelia 7. – 9. ročníka ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
V dnešnom svete nestačí len rozvíjať vedomosti a rozumové schopnosti žiakov – rovnako dôležité je formovať aj ich charakter a srdce. Tento workshop je určený pre učiteľov základných škôl, ktorí chcú integrovať hodnotové vzdelávanie do svojej praxe. Prevedieme vás metódami a stratégiami na rozvoj charakterových vlastností žiakov, ako sú empatia, prosociálnosť, rešpekt, sebaúcta či spolupráca. Spoločne objavíme, ako vytvoriť podnetné prostredie, ktoré podporuje celostný rast žiakov a pripravuje ich na výzvy nielen v škole, ale aj v živote.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní tohto workshopu by mali účastníci porozumieť základom charakterového vzdelávania, jeho dôležitosti a vplyvu na celkový rozvoj žiakov. Mali by si taktiež osvojiť konkrétne metódy a nástroje na rozvíjanie charakterových vlastností u žiakov.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Marta Knižacká, vyštudovala som biológiu a nemecký jazyk a literatúru na Katolíckej univerzite v Ružomberku. Neskôr som si svoju aprobáciu doplnila o tretí predmet – občiansku náuku. Vyše desať rokov sa aktívne venujem práci s deťmi a mladými ľuďmi a v školstve pôsobím od roku 2016. V tomto roku som úspešne absolvovala mentorský výcvik pod záštitou ministerstva školstva a v súčasnosti pôsobím ako mentorka pre RCPU Orava.
Komunikácia v pokoji – ako premeniť konflikt na príležitosť
Meno lektora: Mgr. Mária Tisoňová
Časový rozsah: 3 - 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí zamestnanci ZŠ, MŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Tento workshop poskytuje priestor na sebapoznanie a rozvoj komunikačných zručností učiteľov, iný pohľad na emócie a taktiež na konflikt samotný. Zameriava sa na rôzne spôsoby komunikácie, efektívne riešenie konfliktov a nástroje sebaregulácie a pestovanie reziliencie v školskom prostredí.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní tohto workshopu by mali učitelia poznať praktické nástroje na efektívnu komunikáciu a riešenie konfliktov. Mali by vedieť, ako rozpoznať svoje vlastné emócie a potreby, ako komunikovať asertívne a ako nájsť spoločné riešenia aj v náročných situáciách. Ako sa pripraviť na stretnutie, aj ako regulovať svoje prežívanie počas stretnutia. Oboznámia sa s princípmi nenásilnej komunikácie a postupmi, ako pestovať svoju odolnosť voči stresu.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Tisoňová, v školstve pôsobím od roku 2000.
Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v roku 2003. V roku 2010 som ukončila rozširujúce vzdelávanie učiteľstvo šeobecnovzdelávacích predmetov špecializácia anglický jazyk a literatúra na Filozofickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. Od roku 2022 pôsobím ako mentorka a lektorka RCPU pre región Orava. Absolvovala som mentorský výcvik cez ministerstvo školstva.
Komunikácia s rodičmi – Kľúč k úspechu
Meno lektora: Mgr. Mária Tisoňová
Časový rozsah: 3 - 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí zamestnanci ZŠ, MŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Tento workshop je zameraný na stratégie a postupy ako rozvíjať spoluprácu a vzťahy s rodičmi žiakov školy. Aké spôsoby komunikácie fungujú, aké typy rodičov existujú a ako sa s tým vysporiadať. Je zameraný aj na budovanie komunity školy v spolupráci s rodičmi.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní tohto workshopu by mali mať učitelia predstavu akým spôsobom budovať vzťahy s komunitou rodičov, aby rodičia boli partnermi školy, prečo sú tieto vzťahy pre školu dôležité. Budú schopní pripraviť bezpečné a dôverné prostredie pri stretnutí s rodičmi. Účastníci by mali odísť s informáciami, ktoré im pomôžu nastaviť stretnutia s rodičmi aj prácu s triedou.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Tisoňová, v školstve pôsobím od roku 2000.
Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v roku 2003. V roku 2010 som ukončila rozširujúce vzdelávanie učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov špecializácia anglický jazyk a literatúra na Filozofickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. Od roku 2022 pôsobím ako mentorka a lektorka RCPU pre región Orava. Absolvovala som mentorský výcvik cez ministerstvo školstva.
Kooperatívne vyučovanie – vyučovanie 21. storočia
Meno lektora: Ing. Mária Košútová
Časový rozsah: 4 hodiny
Cieľová skupina: učitelia ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Počas workshopu sa učitelia naučia využiť individuálne schopnosti jednotlivých žiakov pri vytváraní skupín tak, aby sa vytvorili podmienky na tvorbu synergických efektov pri kooperácii v skupine.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní tohto workshopu by mali mať učitelia zručnosti umožňujúce efektívne vytváranie skupín a zadávanie vhodných učebných úloh. Získajú prehľad o rôznych metódach kooperatívneho vyučovania a o spôsoboch hodnotenia skupinovej práce.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Košútová, v školstve pôsobím od roku 1992. Väčšinu profesionálneho života som bola učiteľkou odborných predmetov na strednej škole, koordinovala som tvorbu ŠkVP, projekty Erasmus – práve tie ponúkali široké možnosti pre uplatňovanie netradičných a inovatívnych metód vyučovania. Tretí rok pôsobím ako mentorka.
Kurikulárna reforma – výzvy a príležitosti pre učiteľov
Meno lektora: Mgr. Mária Tisoňová
Časový rozsah: 3 - 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí zamestnanci ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Tento workshop je zameraný na odbúranie strachu z nového a nových metód, získanie kladného postoja k zmenám reformy, nastavenie mysle na rast, a ochotu pracovať na sebe a ďalej sa vzdelávať. Účastníci sa zorientujú v problematike zmien v kurikule, v jednotlivých oblastiach – digitalizácia, hodnotenie, vyučovacie štýly a klíma v triede, personalizácia vyučovania a inklúzia, ŠkVP; a taktiež aj v problematike profesijného rozvoja.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní tohto workshopu by sa mali učitelia vedieť orientovať v zmenách v kurikule, poznať zdroje informácií a ponuku vzdelávaní, kde môžu získať zručnosti pre výučbu v 21. storočí, a aké zručnosti potrebujú rozvíjať. Mali by sa tiež vedieť orientovať v novom štátnom vzdelávacom programe a poznať formy podpory a sprevádzania, ktoré môžu využiť pri realizácii zmien.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Tisoňová, v školstve pôsobím od roku 2000.
Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v roku 2003. V roku 2010 som ukončila rozširujúce vzdelávanie učiteľstvo šeobecnovzdelávacích predmetov špecializácia anglický jazyk a literatúra na Filozofickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. Od roku 2022 pôsobím ako mentorka a lektorka RCPU pre región Orava. Absolvovala som mentorský výcvik cez ministerstvo školstva.
Ochutnávka Hejného matematiky
Ochutnávka Hejného metódy vyučovania matematiky
Meno lektora: PaedDr. Stanislava Opátová
Časový rozsah: 2 - 4 hodiny, prípadne celodenný podľa záujmu a potreby účastníkov
Cieľová skupina: Hlavne pre učiteľov 1.stupňa a matematiky, asistentky, vychovávateľky z ŠKD
Anotácia k vzdelávaniu:
Vysvetlenie princípov Hejného metódy vyučovania matematiky, ukážka zábavných úloh z jednotlivých prostredí, ktoré môžu učitelia využiť, aj keď neučia touto metódou na vnášanie prvkov konštruktivizmu a budovania životných zručností. Odnesú si pracovné listy s úlohami pre žiakov.
Pár slov o lektorovi:
Som učiteľka 1. stupňa na ZŠ s MŠ v Nižnej, venujem sa hlavne propagácii čítania a Hejného matematiky, som absolventka Komenského inštitútu, organizujem letné školy pre učiteľov, bola som v TOP 10 Učiteľ Slovenska , nominovaná na Slovenku roka za vzdelávanie.
Projektové vyučovanie
Meno lektora: Ing. Mária Košútová
Časový rozsah: 2 - 4 hodiny
Cieľová skupina: učitelia ZŠ (ideálne je oddeliť prvý a druhý stupeň, aby bolo možné ukázať aktivity na konkrétnu cieľovú skupinu)
Anotácia k vzdelávaniu:
Škola pre 21. storočie si vyžaduje využívanie inovatívnych, aktivizujúcich foriem vzdelávania (projektové, párové, modulové,...). Workshop má za cieľ ozrejmiť význam pojmov a ponúknuť inšpiráciu na zavádzanie týchto foriem do vyučovania najmä v prvom cykle vzdelávania. Bude príležitosťou na zdieľanie best practice a spoločné hľadanie projektových tém naprieč vzdelávacími oblasťami.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní vzdelávania budú mať učitelia zručnosti, ktoré im umožnia vytvoriť správne projektové zadania ako aj logisticky zabezpečiť projektové vyučovanie.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Košútová, v školstve pôsobím od roku 1992. Väčšinu profesionálneho života som bola učiteľkou odborných predmetov na strednej škole, koordinovala som tvorbu ŠkVP, projekty Erasmus – práve tie ponúkali široké možnosti pre uplatňovanie netradičných a inovatívnych metód vyučovania. Tretí rok pôsobím ako mentorka.
Rozvoj kritického myslenia
Meno lektora: Mgr. Mária Drndášová
Časový rozsah: 2 - 4 hodiny
Cieľová skupina: učitelia ZŠ (ideálne je oddeliť prvý a druhý stupeň, aby bolo možné ukázať aktivity na konkrétnu cieľovú skupinu)
Anotácia k vzdelávaniu:
Tento workshop je zameraný na praktické metódy a stratégie na podporu kritického myslenia u žiakov základnej školy. Účastníci získajú vhľad do konkrétnych aktivít a učebných postupov, ktoré podporujú rozvoj analytických schopností, kritického hodnotenia informácií a tvorivého riešenia problémov u žiakov.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní tohto workshopu by mali mať učitelia pevný základ pre implementáciu kritického myslenia do svojej vyučovacej praxe. Budú schopní vytvárať stimulujúce učebné prostredie, kde je kritické myslenie podporované a rozvíjané na všetkých úrovniach výučby. Účastníci by mali odísť so skupinou nástrojov a postupov, ktoré môžu okamžite aplikovať v triede, čím posilnia schopnosti svojich žiakov na riešenie reálnych problémov a kritickú analýzu informácií.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Drndášová, od roku 1997 s ročnou pauzou pôsobím v školstve. Vyštudovala som aprobáciu slovenský jazyk a politológia na UKF Nitra. Absolvovala som ročný vzdelávací program Komenského inštitútu, koučingový kurz, mentorský inkubátor cez Leaf academy a mentorský výcvik cez ministerstvo školstva. Od roku 2022 pôsobím ako mentorka a riaditeľka RCPU Orava.
Spolu tvoríme inkluzívnu školu
Meno lektora: Mgr. Mária Tisoňová
Časový rozsah: 3 - 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí zamestnanci ZŠ, MŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Workshop sa zameriava na tvorbu inkluzívneho prostredia v škole, kde sa každý žiak cíti prijatý a má rovnaké možnosti na úspech, kde sa cítia dobre všetci - žiaci, učitelia aj rodičia. Budeme sa venovať tvorbe kultúry školy, rôznym inkluzívnym opatreniam, vzájomnej podpore medzi učiteľmi navzájom a podporným tímom, ako aj individuálnym vzdelávacím potrebám žiakov a ako ich napĺňať.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní workshopu by mali účastníci poznať, čo je to inklúzia a v čom sa líši od integrácie, poznať praktické nástroje a stratégie pre tvorbu inkluzívneho prostredia v škole. Mali by mať predstavu o fungovaní školského podporného tímu a vedieť ako efektívne spolupracovať s ďalšími učiteľmi a podporným tímom. Mali by vedieť ako pracovať s jednotlivými sprievodcami, pomôckami na budovanie inkluzívnej školy v praxi.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Tisoňová, v školstve pôsobím od roku 2000.
Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v roku 2003. V roku 2010 som ukončila rozširujúce vzdelávanie učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov špecializácia anglický jazyk a literatúra na Filozofickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. Od roku 2022 pôsobím ako mentorka a lektorka RCPU pre región Orava. Absolvovala som mentorský výcvik cez ministerstvo školstva.
Storytelling
Storytelling – sila príbehov vo vzdelávaní
Meno lektora: Mgr. Andrea Súlovcová
Časový rozsah: 1,5 - 2 hodiny
Cieľová skupina: učitelia ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Chcete vytvoriť zaujímavejšie vyučovacie prostredie? Osvojiť si prístup učiteľa facilitátora? Posilniť u žiakov viacero doménových aj prierezových gramotnosti súčasne? Rozvíjať kritické myslenie a kreativitu? Formovať charakter? Chcete so žiakmi viac diskutovať? Odpoveďou na všetky tieto otázky je jedna metóda - storytelling. Na našom workshope získate nielen teoretické základy a presvedčenie, ale aj praktické tipy a postupy ako storytelling začleniť do svojej praxe a ako efektívne pracovať s príbehmi počas bežných vyučovacích hodín aj tematických dní. Získate odporúčania na hodnotné knižné tituly a edukačné karty.
Očakávané výstupy:
Účastníci si osvoja vedomosti a praktické zručnosti pre efektívne využívanie storytellingu ako interdiciplinárneho nástroja.
Získajú príklady, ako môžu storytelling ľahko integrovať do svojich vyučovacích hodín pre rozvoj čitateľskej gramotnosti a tvorivého písania, pre potreby motivácie, scitlivovania a formovania charakteru, pre vysvetlenie zložitejších tém, procesov a dejinných udalostí a pod.
Získajú nové nápady, ako pomocou storytellingu zrealizovať tematický deň.
Naučia sa efektívne formulovať podnecujúce, spresňujúce a hodnotiace otázky, ktoré im pomôžu aktivizovať žiakov a viesť zmysluplné diskusie.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Andrea Súlovcová. V školstve pôsobím od roku 2003. Dejepis, občianska náuka a výtvarné umenie sú moje aprobačné predmety a rovnako záľuby. Študovala som na UKF v Nitre a rozširujúce štúdium som absolvovala na UMB v Banskej Bystrici. Absolvovala som dvojročný vzdelávací program My sme školy, ktoré menia svet realizovaný Inštitútom pre aktívne občianstvo a kurz mentoringu realizovaný Mentóriou. Od roku 2024 pôsobím v RCPU Orava ako mentor.
Učiteľ ako líder
Meno lektora: Mgr. Mária Drndášová
Časový rozsah: 2 - 3 hodiny
Cieľová skupina: učitelia ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Chcete vybudovať triedu, kde sa deti budú cítiť bezpečne a budú mať chuť sa učiť? Zameriame sa na to, ako môže učiteľ, využívajúc svoju osobnú moc, ovplyvňovať atmosféru v triede a podporovať rozvoj každého dieťaťa. Naučíte sa, ako efektívne pracovať s vlastnými emóciami, aby ste mohli byť príkladom pre svojich žiakov. Spoločne preskúmame pojem „zóna vplyvu“ a to, ako ju využiť pri práci s deťmi.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní tohto workshopu by mali vedieť identifikovať a využiť svoju osobnú moc v interakcii s deťmi, rodičmi a kolegami. Zvýšiť svoju sebareflexiu a uvedomenie si vlastných emócií a ich vplyvu na vzťahy v triede. Rozvíjať emocionálnu inteligenciu a efektívne zvládať náročné situácie v práci s deťmi.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Drndášová, od roku 1997 s ročnou pauzou pôsobím v školstve. Vyštudovala som aprobáciu slovenský jazyk a politológia na UKF Nitra. Absolvovala som ročný vzdelávací program Komenského inštitútu, koučingový kurz, mentorský inkubátor cez Leaf academy a mentorský výcvik cez ministerstvo školstva Od roku 2022 pôsobím ako mentorka a riaditeľka RCPU Orava.
Využitie umelej inteligencie v práci učiteľa
Meno lektora: Mgr. Mária Drndášová
Časový rozsah: 1 - 1,5 hodiny
Cieľová skupina: učitelia ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Chcete, aby vaše hodiny boli zábavnejšie a efektívnejšie? Na našom workshope sa naučíte využívať nástroje umelej inteligencie na tvorbu pútavých prezentácií, generovanie interaktívnych cvičení a poskytovanie personalizovanej spätnej väzby študentom. Zistíte, ako AI môže uľahčiť prípravu na hodiny a umožní vám viac času venovať sa individuálnym potrebám každého žiaka.
Očakávané výstupy:
Účastníci si rozšíria svoje vedomosti o tom, čo je umelá inteligencia, aké sú jej možnosti a ako sa dá využiť vo výučbe.
Naučia sa používať konkrétne nástroje a aplikácie založené na AI, ktoré môžu okamžite aplikovať vo svojej práci.
Získajú nové nápady a príklady toho, ako môžu AI integrovať do svojich vyučovacích hodín.
Budú motivovaní experimentovať s novými technológiami a neustále sa vzdelávať.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Mária Drndášová, od roku 1997 s ročnou pauzou pôsobím v školstve. Vyštudovala som aprobáciu slovenský jazyk a politológia na UKF Nitra. Absolvovala som ročný vzdelávací program Komenského inštitútu, koučingový kurz, mentorský inkubátor cez Leaf academy a mentorský výcvik cez ministerstvo školstva. Od roku 2022 pôsobím ako mentorka a riaditeľka RCPU Orava.
Jolly Phonics - cesta k úspechu v anglickom jazyku pre vaše deti
Meno lektora: PaedDr. Ľuboslava Iskrová
Časový rozsah: 1,5 – 2 hodiny
Cieľová skupina: učitelia anglického jazyka 1. stupňa ZŠ
Anotácia k vzdelávaniu:
Tento workshop je zameraný na predstavenie metódy Jolly Phonics. Ide o osvedčenú metódu, ktorá podporuje úspešné osvojovanie anglického jazyka a pomáha deťom rozvíjať sebavedomie a plynulosť v čítaní a písaní. Príbehy predstavujú zvuky písmen a deti si tieto zvuky písmen precvičujú tým, že sa učia, ako sa formujú, spájajú s ďalšími zvukmi písmen a ako rozpoznať, kde v slove sa daný zvuk nachádza. Dieťa si tieto aktivity precvičuje cez rôzne zručnosti (čítanie, písanie, počúvanie, rozprávanie). Čítanie je totiž proces spájania jednotlivých zvukov písmen do slov, napr. s-i-t. A čo sa deje, keď dieťa prečíta slovo? Chce poznať jeho význam. Už prvý rok sa deti učia čítať knihy, najskôr jednoduché, neskôr zložité. Celý proces je postavený na práci s angličtinou v kontexte a učitelia modelujú otázky a odpovede počas hodín, čím dieťa prirodzene začne používať angličtinu.
Očakávané výstupy:
Po absolvovaní workshopu budú mať účastníci predstavu ako rozvíjať čitateľskú gramotnosť žiakov na hodinách anglického jazyka. Získajú prehľad o metóde Jolly Phonics a množstve rôznych materiálov, ktoré môžu pri práci s textom na hodinách využívať.
Pár slov o lektorovi:
Volám sa Ľuboslava Iskrová, v školstve pôsobím od roku 1998. Učiteľstvo pre 1. stupeň som vyštudovala na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Rozširujúce vzdelávanie učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, špecializácia anglický jazyk a literatúra, som absolvovala na Filozofickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. Rigoróznu konanie som realizovala na Trnavskej univerzite v Trnave. Od roku 2024 pôsobím ako mentorka RCPU pre región Orava. Absolvovala som mentorský výcvik cez ministerstvo školstva.
KLUBY
Klub učiteľov slovenského jazyka a literatúry
Klub učiteľov anglického jazyka
Klub učiteľov matematiky
Klub učiteľov 1. – 4.
Klub učiteľov biológie
Klub učiteľov geografie
Klub učiteľov výchov
Klub tvorivých učiteľov
Klub pedagogických asistentov